Памятка для бацькоў "10 практыкаванняў для фарміравання маўленчага дыхання”
- "Караблікі"дзіцяці прапануецца шырокая ёмкасць з вадой, а ў ёй—папяровыя" караблікі", якімі могуць быць проста кавалачкі паперы. Дзіця, павольна удыхаючы, накіроўвае паветраную струмень на "караблік", падганяючы яго да супрацьлеглага “берага".
2."Снег і вецер" з маленькіх кавалачкаў ваты скатываем невялікія шарыкі - "снег" - і выкладваюцца на стале. Дзіцяці прапануюць дзьмуць на" снег", як халодны зімовы вецер. Пры гэтым "камякі снегу" павінны павольна перасоўвацца да процілеглага краю стала.
3."Хто схаваўся?" На прадметную карцінку памерам з чвэрць альбомнага ліста наляпляем з аднаго краю гафрыраваную паперу, парэзаную махрамі. Атрымліваецца, што малюнак знаходзіцца пад тоненькімі палосачкамі гафрыраванай паперы. Дзіцяці прапануецца дзьмуць на папяровую махру, пакуль яна не паднімецца, і не стане відаць карцінку.
- "Бурбалкі"гэта гульня, якую амаль усе бацькі лічаць пястотай, і не дазваляюць дзецям у яе гуляць. Фактычна, гэта дыхальнае практыкаванне і вельмі простае ў выкарыстанні. Патрэбна толькі люлечка-саломінка і шклянку вады. Звяртаем увагу дзіцяці на тое, каб выдых быў доўгім, то ёсць бурбалкі павінны быць доўга.
5."Дудочка" выкарыстоўваем разнастайныя свісткі, дзіцячыя музычныя інструменты, каўпачкі ад ручак. Дуем ў іх.
6."Фокус" гэта практыкаванне з кавалачкам ваты, якое падрыхтоўвае да вымаўлення гуку [р]. Вата кладзецца на кончык носа. Дзіцяці прапануецца выцягнуць язык, захіліць яго , кончык уверх і падзьмуць на ватку, каб садзьмуць яе з носа.
7."Свечка" дзіцяці прапануецца дзьмуць на агеньчык падпаленай свечкі так, каб не загасіць яе, а толькі трохі адхіліць полымя. Дзьмуць трэба доўга, акуратна, паволі.
8."Дрэвы" практыкаванне аналагічна практыкаванні " хто схаваўся?"Наглядны матэрыял у выглядзе дрэў вырабляецца з гафрыраванай паперы( крона дрэва), на якую прапануецца дзьмуць.
9."Грэем рукі" дзіцяці прапануецца кантраляваць выдых далонькамі-дуем на далонькі. Гэта ж практыкаванне выкарыстоўваем пры пастаноўцы свісцячых і шыпячых гукаў. Дзіця далонькай кантралюе правільнасць свайго вымаўлення. Калі "ветрык" халодны ""зімовы", значыць гук [З] вымаўляецца правільна. Пры вымаўленні гуку "ш]" ветрык " цёплы," летні", далонькі грэюцца.
- "Футбол"з кавалачка ваты скруціць шарык. Гэта мяч. Вароты – два кубіка або алоўка. Прапанаваць дзіцяці дзьмуць на "мяч «так, каб»забіць гол". Вата павінна апынуцца паміж кубікамі (алоўкамі).
Падрыхтаваў:
настаўнік-дэфектолаг
Блажэвіч А.А.